Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα εργαστηρία δεξιοτήτων, με τίτλο "Με δορυφόρο βοηθό καμένες εκτάσεις χαρτογραφώ", υλοποιήθηκε πιλοτικά σε τρία (3) τμήματα Ε΄τάξης του 2ου ΔΣ Αγ. Κωσταντίνου Αγρινίου και του 5ου ΔΣ Ηλιούπολης Αττικής, κατά την περίοδο Δεκεμβρίου 2021 - Φεβρουαρίου 2022, με στόχο την αξιολόγησή του σε πραγματικές συνθήκες τάξης και την αναθεώρησή του βάσει ανατροφοδότησης και ευρήματων.
Σκοπός του προτεινόμενου προγράμματος είναι να ερευνήσει τη δυνατότητα αξιοποίησης της σύγχρονης δορυφορικής τεχνολογίας προς όφελος της κλιματικής εκπαίδευσης αλλά και της εκπαίδευσης STEM.
Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς Ράνια Κατσιγιάννη, Αθανάσιο Γεροθόδωρο και Μαρία Μουχασίρη για το αρχικό ενδιαφέρον τους στο πρόγραμμα, την ενθουσιώδη υλοποίησή του και την ανεκτίμητη ανατροφοδότηση που μας παρήχαν.
- Θεματικές εργαστηρίων δεξιοτήτων που εντάσσεται: Φροντίζω το περιβάλλον & Δημιουργώ & Καινοτομώ /STEM
- Βαθμίδα / Τάξεις που προτείνεται: Δημοτικό/ Ε' & Στ' , Γυμνάσιο/ Α' & Β'
- Διάρκεια προγράμματος: 7 εβδομάδες ( 7 διδακτικές ώρες)
- Εκπόνηση προγράμματος: Παναγιώτα Ασημακοπούλου Υπ. Διδάκτωρ
Μετά την λήξη της πιλοτικής εφαρμογής και την αναθεώρησή του, το πρόγραμμα θα διατεθεί για ελεύθερη χρήση προς όλους τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς. Δείτε παρακάτω στιγμιότυπα και μαρτυρίες από την πιλοτική του εφαρμογή.
Ιανουάριος 2022: Ψηφιακή χαρτογράφηση καμένης έκτασης στη βόρεια Εύβοια και σύγκριση δορυφορικών εικόνων της περιοχής πριν και μετά την πυρκαγιά, από μαθητές της Ε' τάξης του 2ου ΔΣ Αγ. Κωσταντίνου Αγρινίου, μέσω της εφαρμογής αναζήτησης και επεξεργασίας δορυφορικών εικόνων EO Browser.
Φεβρουάριος 2022: Καταγραφή δασικών πυρκαγιών που έχουν πλήξει διαχρονικά το νομό Αιτωλοακαρνανίας, μέσω της εφαρμοφής Diachronic Burnt Scar Mapping της υπηρεσίας Beyond FireHub του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών
Φεβρουάριος 2022: Καταγραφή δασικών πυρκαγιών που έχουν πλήξει διαχρονικά τον Υμηττό, μέσω της εφαρμοφής Diachronic Burnt Scar Mapping της υπηρεσίας Beyond FireHub του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
Οι εκπαιδευτικοί είπαν για το εργαστήριο:
"Το εργαστήριο είναι πρωτότυπο και πολύ καλά δομημένο. Ανταποκρίνεται στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών και προκαλεί το
ενδιαφέρον τους με τις ηλεκτρονικές εφαρμογές που περιλαμβάνει."
"Το εργαστήριο είναι άψογα δομημένο, πρωτότυπο και θεωρώ ότι επιτυγχάνει επαρκώς τους στόχους του, χωρίς καμία περαιτέρω αλλαγή."
"Το εργαστήριο ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον τόσο για εμάς όσο και για τους μαθητές. Το σχολείο μας όμως χρειάζεται αναβάθμιση στην τεχνολογική του υποδομή για να μπορεί να εξυπηρετήσει καλύτερα τέτοια προγράμματα"
Οι μαθητές είπαν για το εργαστήριο: